Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2022 10:24 - Не си напълно съвършена
Автор: platan Категория: Изкуство   
Прочетен: 2501 Коментари: 5 Гласове:
19

Последна промяна: 02.02.2022 10:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Чувам, спориш с огледалото лъстиво,

излъгало било, че си красива,

грабваща дъха жена, икона жива...

Знам, глезиш се, но ти отива.

 

Бенка, бръчици. Затуй ли негодуваш?

И гърбичката над нослето, чудна е.

Често в утрини, преди да се събудиш,

любувайки се, първо тях целувам.

 

Забравяш бързо смешните тревоги,

щом себе си в очите ми познаеш.

В напразен опит да изглеждат строги,

там все надничат ласка, обожание.

 

Пред теб разстъпват се, буят тревите;

ухаеш на озон, на буря лятна.

Мигом живва, вкусвайки косите ти,

дори лениво кретащият вятър.

 

Табун гърдите ти - препуснали коне,

на стреме и седлото неподвластни;

не смогва лудналият дъх да ги възпре,

ни силната ми длан да ги обязди.

 

Даряваш с устните жаравна тръпка;

сладост е и нечовешки спазъм.

Нестинар съм уж, ала пристъпвам

в лоното им с мъничко боязън.

 

Жадувам в теб и друго - необятното;

Кладенчова глъб и хлад целебен,

ту вис замайваща, невинаги понятна,

полет, музика... Вълшебство е.

 

Е, да, за разлика от мен, безгрешния,

не си съвсем лишена от кусури.

Молци пируват с рокли в дрешника,

ти джинсите изтъркани обуваш.

 

Не отбираш от изтънчени превземки,

нахлузваш маратонките си боса.

Същински водопад си, с извънземни,

по детски нескончаеми въпроси.

 

Аз всичко, ама всичко ще преглътна,

сама разбираш колко ми е трудно.

Но когато накъсял, уви, е пътят ни,

пак бих желал до мене да се будиш.




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tera - Хубави ги пишеш :)
02.02.2022 11:17
Дълги и изчерпателни...
цитирай
2. platan - Привет, Тера!
02.02.2022 21:06
Буквалист съм. Ще ми се да влагам повече интуитивност в онова, което пиша - само няколко стихчета, но те да предоставят на читателя множество субективни тълкувания и, съответно, по-голямо поле за въображението му. Но, пусто, не ми се удава. Затуй карам едно към едно - ето ти, читателю, наготово картини, нарисувани с думи - разглеждай на воля! :)))
В стиховете ми честичко е застъпена темата за жената. Нейният леко идеализиран образ, такъв, какъвто го поддържам в моето съзнание. Опитам да го претупам набърже, но... ха едно, ха друго и докато се усетя, стихото тъй брадясало, че се проточило чак до коленете ми. Пък и как, само в няколко редчета, човек да опише едно Явление? :)) Ми, не ми се получава и това си е. :)))
Имам и друг проблем - лексиката. Речникът ми е бъкан с толкова думи и синонимите им, че ако можеш да го погледнеш отстрани, все едно е в деветмесечна бременност. Думи, думи... И всичките се смятат за най-важните в речника, пък и амбициозни до немай къде. Тъкмо обявя, че съм приключил със стихото - тутакси настава вой: ""Ами аз?!... И мен забрави!... И мен, и мен...! Не е честно! Смяташ, че съм излишна ли?!"" И други подобни обидено-разстроени възгласи. Нося мека душа. Мушкам ги в стихото, мушкам ги... А после дойде някой, като Тера, и с две думи констатира очевидното: "дълги и изчерпателни". :))) То да беше само Тера, да си затворя очите, ама и други има като нея, бол. Мързи ги да четат ли, що ли? :))
Ох, то май и коментарът се получи като стиховете ми - дълъг и изчерпателен. Изглежда съм рецидивист. :)
цитирай
3. tera - Ха-ха, разсмя ме :)
04.02.2022 10:04
Не беше критика, просто констатация.
Аз предпочитам стил хайку, малко думи, но те карат да се замислиш. Всъщност това й е хубавото на поезията - да не се мориш много да пишеш, изокаш се, както казва Чудомир, пък кой каквото разбрал, разбрал, негова си работа. :)
Въпреки че ми е познато това, което казваш - думите напират и докато не ги изпишеш всичките, не мирясват. :)
Отгоре съм написала обаче "Хубави ги пишеш", но ти си се хванал за втория ред и си му направил анализ. :)

цитирай
4. zemela - Кой, аз ли?
04.02.2022 10:09
Няма такова нещо, съвършена съм отвсякъде :) Кой кат' мен :)
цитирай
5. platan - Смехът е добра гимнастика, Тера. :)
04.02.2022 13:23
tera написа:
Не беше критика, просто констатация.
Аз предпочитам стил хайку, малко думи, но те карат да се замислиш. Всъщност това й е хубавото на поезията - да не се мориш много да пишеш, изокаш се, както казва Чудомир, пък кой каквото разбрал, разбрал, негова си работа. :)
Въпреки че ми е познато това, което казваш - думите напират и докато не ги изпишеш всичките, не мирясват. :)
Отгоре съм написала обаче "Хубави ги пишеш", но ти си се хванал за втория ред и си му направил анализ. :)



За лицевите мускули, диафрагмата, та чак и ресничестият епител се включва в хорото. :)) Не споменах за влиянието на смеха върху секрецията на ендорфини, серотонин и останалите двама членове от бандата - обичайните заподозрени при възникване на усещането за човешкото ерзац щастие. Все още не съм завършил обемния си труд по темата. Какво, не вярваш, че трудът ми е ОБЕМЕН ли? :))) Както и да е... доволен съм, че внесох своя скромен вклад в създаването на позитив у теб.
Извини ме, но поради напредналата си възраст и съпътстващото я старческо недовиждане, диплопия... и други офталмо-гадости, съм помислил усмихнатата скобичка в твоето коментарно заглавие, за съюза "но". Оттам насетне, сама разбираш, смисълът на обширното ти обръщение придоби откровено-укорителна нотка. Всеизвестно е (ако не вярваш, питай първия срещнат), че аз съм един твърде чувствителен чиляк. Е, не чак болезнено, но дълбоко - да. Беше ми трудно да го понеса, разстроих се, но понеже съм кораво копеуе (ако не вярваш, питай първия срещнат), успях да изляза от унинието, което опитваше трайно да се настани в мен. Оф, само се оплаквам. Трябваше да се държа по-зряло, уважително, даже и да вдъхна доза респект у малцината, които не само се прежалиха да прочетат стихото, но и да турят няколко коментарни лафа под него. Ама...
И друго щях да казвам... А, да - хайку-то. Красота! Синтез! Аджеба, не ми се удава. Сътворих едно, обаче, таман да го публикувам (ето, видите ли, и Платан даде своя принос към хайку-съкровищницата), то взе, че ми се изрони между пръстите. Колко са 17 срички! Оризчета. Секаш вдън земи потъна. Само да ми се мерне някой ден! Ще му пришия поне десетина куплета, та да се чуди - хайку ли е или на Платан поредното стихо.
Хайде, бъди здравичка! Беше ми приятно да разменя две-три думички с теб. :)))
цитирай
6. platan - Леле, самата Земела се появи! :))
04.02.2022 13:25
zemela написа:
Няма такова нещо, съвършена съм отвсякъде :) Кой кат' мен :)


Птиче горско, вятърът ли те довея, котка ли те присурна тъдява? А може и оня, Рогатият, да те е подскокоросал. Честно, стреснах се като предположих това, последното. Добре, че имам вкъщи светена вода. Китка чемширена не намерих, направо от шишето ръсих отгоре си. Ама обилно! За по-сигурен ефект, накрая ударих и няколко едри гълтока. Хеле, размина ми.
Ха добре си дошла! Гледам и Самочувствие си довела със себе си. За компания сигурно. Харно, където един, там и двамца. Място бол, обаче храна на другарчето ти няма да предложа. Гледам го - бая се е ояло (да не му е уроки). Ако огладнее толкова, че чак да стане нетърпимо, нека се качи горе, в стихото, и да си папка колкото му душа поиска. Ама наред, а не да избира само тлъстите хвалби към лирическата. И от кусурите й да опита, вместо салата. Верно, салатата не е добре подкиселена, ама това е положението. Всеки път, като реша да туря оцетец на женски кусури - що да видя - в шишето пак останали едва няколко капки. Съдба е навярно... Извини, че се отнесох така, малко неглиже, към спътника ти. Ако трябва да съм искрен, подхождате си, направо сте си лика прилика. Другия път пак да го доведеш, чу ли!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: platan
Категория: Изкуство
Прочетен: 222416
Постинги: 43
Коментари: 344
Гласове: 4695
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930